Haven logo

Datasikkerhet og behandling av personopplysninger

 

Din personlige integritet og Haven System ABs håndtering av dine personopplysninger er viktig for oss. Den 25. mai 2018 trådte GDPR (General Data Protection Regulation) i kraft i Sverige og resten av EU/EØS. For at du skal føle deg trygg med hvordan vi i Haven System AB behandler dine opplysninger, vil vi informere deg om hva som gjelder og hvordan vi håndterer dine personopplysninger.

 

Hvem er ansvarlig for personopplysninger?

Haven System AB, ("vi", "oss") er ansvarlig for de personopplysningene vi behandler om deg og er ansvarlig for dine personopplysninger i henhold til gjeldende lovgivning.

 

Haven System AB

Allégatan 1

313 32 Oskarström

Sverige

Organisasjonsnummer: 559169-1398

Autorisert representant: Anders Gustafsson

MVA-registreringsnummer: SE559169139801

 

Hvilke personopplysninger lagrer Haven System AB og hvorfor? I forbindelse med din kontakt med Haven System AB samler vi inn og behandler informasjon som gis til oss. Noe av denne informasjonen kan inneholde personopplysninger og brukes til formålene nedenfor.

 

Ved salg og levering

Haven System AB registrerer en kontaktperson på sine bedriftskunders kundekort. Vi lagrer da kontaktpersonens navn, telefonnummer og e-postadresse. Denne informasjonen er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg som kunde ved f.eks. bestilling av produkter, reklamasjon eller andre servicehenvendelser.

 

Ved bestilling fra bedriftskunde med direkte levering til privatperson lagrer Haven System AB navn, leveringsadresse og telefonnummer for å kunne levere bestillingen. Telefonnummer og e-postadresse brukes kun til varsling.

 

Noe salg til privatpersoner skjer hos Haven System AB, f.eks. ved personalinnkjøp hos Haven System ABs bedriftskunder. Haven System AB lagrer da navn, adresse og eventuell privat e-postadresse og telefonnummer for å kunne levere bestillingen. E-postadresse og telefon brukes kun til fakturering, ordrebekreftelse og varsling. Ved henting av varer fra vårt lager ber Haven System AB om legitimasjon og lagrer personnummeret på ordren i vårt forretningssystem. Dette har vist seg nødvendig for å kunne drive sikker service med henting fra lageret og for å kunne bekrefte riktig identitet. Personnummeret brukes kun for å identifisere individet på den aktuelle ordren og slettes etter at dette formålet er opphørt.

 

Ved kontakt med oss

Når du kontakter oss via f.eks. telefon og e-post, lagrer vi de kontaktopplysningene du gir oss for at vi skal kunne svare på din forespørsel og kontakte deg.

 

Søker du ansettelse hos Haven System AB, vil vi behandle de opplysningene du gir oss og som er relevante for rekrutteringsformål. Hvis det gjelder en aktuell rekrutteringsprosess, vil vi lagre dine personopplysninger så lenge den aktuelle rekrutteringsprosessen pågår. Hvis vi ønsker å lagre dine personopplysninger for fremtidige rekrutteringsbehov, vil vi spørre deg om du samtykker til dette. Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke, og Haven System AB vil da ikke lenger lagre dine personopplysninger for rekrutteringsformål.

 

Hvis du er vår leverandør eller samarbeidspartner

Hvis du er en leverandør eller samarbeidspartner til oss, behandler vi nødvendige personopplysninger til kontaktpersoner vi trenger for å administrere avtalen.

 

Ved besøk på vår nettside

På vår nettside bruker vi såkalte cookies. For å lese mer om dette kan du ta del av vår cookiepolicy.

 

Hvor lagrer vi disse opplysningene?

De opplysningene vi samler inn fra våre kunder, lagres innenfor det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS).

Med hvem deler vi dine opplysninger? For å administrere vår virksomhet kan vi trenge å dele dine opplysninger med selskaper innen Haven System AB-konsernet. For å kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg kan vi også trenge å dele opplysninger med våre samarbeidspartnere når det er nødvendig. Vi kan også komme til å dele opplysninger med myndigheter når det kreves i henhold til gjeldende lovgivning. Haven System AB bruker ikke din informasjon til markedsføringsformål og selger ikke personopplysninger til tredjeparter. For mer informasjon om hvem som har tilgang til dine opplysninger, vennligst kontakt måns@tapwell.se

 

Hvor lenge lagrer vi dine personopplysninger?

Haven System AB lagrer aldri personopplysninger lenger enn det som er nødvendig for formålet med lagringen. Når formålet har opphørt, vil personopplysningene bli slettet på en sikker måte. I noen tilfeller er vi forpliktet til å lagre personopplysninger på grunn av gjeldende lovgivning. Navn, ordre og faktureringshistorikk lagres derfor i 7 år for at Haven System AB skal kunne oppfylle sine rettslige forpliktelser i henhold til bokføringsloven.

 

Dine rettigheter

 

Rett til å trekke tilbake samtykke:

I de tilfeller behandlingen er basert på ditt samtykke, har du rett til når som helst å trekke dette tilbake ved å kontakte oss.

 

Rett til tilgang og dataportabilitet:

Du har rett til å be om informasjon om de personopplysningene Haven System AB har om deg, hvordan disse brukes samt å få en kopi av alle personopplysninger vi har om deg. Under visse forutsetninger har du også rett til å få dem overført til en annen part (dataportabilitet).

 

Rett til retting, begrensning av behandling samt rett til å protestere:

Hvis dine opplysninger er feilaktige, har du rett til å be om retting av disse samt rett til å komplettere ufullstendige personopplysninger. Du har også rett til under visse forutsetninger å be om begrensning av behandlingen av dine personopplysninger samt når som helst protestere mot behandlingen av dine personopplysninger.

 

Rett til sletting:

Under visse forutsetninger har du rett til å be om at dine personopplysninger skal slettes. Vi kan imidlertid ikke slette personopplysninger vi trenger i følgende situasjoner:

  • du har en pågående sak
  • du har en ubetalt gjeld til Haven System AB
  • opplysninger vi trenger for bokføringsformål

 

Hvordan du utøver dine rettigheter:

Hvis du vil gjøre gjeldende noen av dine rettigheter ovenfor eller stille andre spørsmål, kan du kontakte oss via e-post på info@haven.se  

Vi besvarer normalt din forespørsel innen en måned. Ved en forespørsel er vi forpliktet til å kontrollere din identitet, og vi kan derfor etterspørre ytterligere identifikasjonsopplysninger før vi kan behandle din forespørsel.

 

Rett til å fremme klage til en tilsynsmyndighet:

Hvis du mener at Haven System AB behandler dine personopplysninger på en feilaktig måte, kan du selvfølgelig alltid kontakte oss på info@haven.se  

Du har også rett til å sende inn klage til Datainspektionen, datainspektionen@datainspektionen.se

 

Endringer i vår policy:

Med hensyn til endret lovgivning eller ny praksis forbeholder vi oss retten til å gjøre endringer i denne policyen. Nye versjoner vil bli publisert på denne siden.